2013. február 5., kedd

Django elszabadul



(Django Unchained)
Színes, magyarul beszélő, amerikai western, 165 perc, 2012
Rendező: Quentin Tarantino
Főszereplők: Christoph Waltz, Jamie Foxx, Leonardo DiCaprio, Kerry Washington, Samuel L. Jackson, James Remar, Don Johnson, Anthony LaPaglia, James Russo, Tom Savini, Kinetic, Franco Nero

Dr. King Schultz a Vadnyugat legfurább figurája. Egy kimustrált fogorvosi kocsival jár, és furcsa dolgokat tesz. Például kiszabadítja a Django nevű néger rabszolgát a kereskedők karmaiból… Később kiderül: a doktor valójában fejvadász, a kiszabadított szolga pedig a társa lesz, így együtt gyilkolják a körözött gengsztereket. Ezt persze nem mindenki nézi jó szemmel, de a fiúk mindenre fel vannak készülve… Aztán egy napon délre indulnak, hogy kiszabadítsák Django feleségét a rettegett Calvin Candie ültetvényéről… Ahol persze elszabadul a pokol…

Quentin Tarantino nem teljesen kerek, ezt eddig is tudtuk. A keleti akciófilmek és a náci filmek után ezúttal a western filmek kerültek porondra. Ez a film pedig ismét egy zseniális paródia, amely véresen komolyan figuráz ki minden klisét és jól megszokott elemet. Persze közben brutálisan sok vér folyik és tombol az erőszak, ahogy ezt a Mesternél megszoktuk.

Jó a fényképezés, és az egész kiállítás: pont olyan, mint a vadnyugati filmek hőskorában volt. Kimondottan jó és ideillő a zene is. Valóban korhűre sikerült minden.

A színészek közt pedig igazi sztárparádéról beszélhetünk. Manapság valóban sikk Tarntinóval forgatni… Christoph Waltz elképesztően jó. Nemhiába kapott Golden Globot és van Oscarra jelölve. Sármos és bájos, mégis kegyetlen. Remek alakítás. Jamie Foxx ellenben brutális és egyszerű – így lesz kerek kettejük párosa. Leonardo DiCaprio mesterien alakítja a gonoszt. Ahogy idősödik, tényleg egyre jobb színész lesz… Kiemelést érdemel Samuel L. Jackson, aki rettenetesen gonosz, de alakítása parádés! Aztán persze egy sor nagy név, és mindenki remekül hozza a szerepét!

A Dajngo tehát megint egy remek film, de ismét brutálisan erőszakos, ezért gyermekeknek nem ajánlott! A legjobb rész a maszkos jelent, fetrengtem a röhögéstől… Viszont összességében el kell mondanom, hogy nekem sok volt. Túl hosszú a sztori, egy jó órával rövidebben sokkal ütősebb lett volna…
Értékelés: 1 (Agyhalál) - 10 (Csoda!) skálán: 8 pont - Remek

1 megjegyzés:

  1. Szia! Én imádtam ezt a filmet, a zenéjét különösen, azóta le is töltöttem, szerencsére a Petőfi rádión sokat adnak 2 számot belőle. Én Tarantino fan vagyok, de az biztos, hogy nem komplett a fickó és sok klisé van ebben a filmben is, és valóban kissé hosszúra sikeredett, de nagyon szerettem.. Ráadásul én utálom a westernt, úgyhogy ez nagy szó tőlem..A Ku-Klux-Klan-os jelenet nekem is az egyik kedvencem volt, paródia és irónia a javából, potyogtak a könnyeim. Megmondom őszintén én a főszereplő dokit nem azonosítottam a film alatt a Becstelen Brigantik német tisztjével, csak később az interneten a nevére keresve döbbentem rá, hogy egy és ugyanaz a színész, én nem ismertem őt annyira.. Zseniálisan játszott.. ahogy az összes többi színész is. Szerencsére DiCaprio is kinőtte a Titanicos "szépfiú" klisét, nagyon jó filmjei vannak (pl. a Viharsziget nekem nagyon tetszett), bár női szemmel azért ő nem az a fajta férfi mint pl. Sean Connery, aki mint a jó bor az idő elteltével egyre jobb (pasi) lesz, de mint színész mindenféleképpen dicséretet érdemel.. Hűű nagyon sok gondolatom van még a filmmel kapcsolatban, de egyelőre ennyi, nálam 10 pontos volt a film :-)
    Üdv: Ági

    VálaszTörlés