2011. január 1., szombat

Az utazó


(The Tourist)

Színes, magyarul beszélő, amerikai-francia thriller, 103 perc, 2010

Rendező: Florian Henckel von Donnersmarck

Főszereplők: Angelina Jolie, Johnny Depp, Paul Bettany, Timothy Dalton, Rufus Sewell

Gondoltam az év első mozija legyen kellemes élmény, ezért kicsit csaltam és 2010 egyik nagyon dicsért darabját meghagytam az új év első napjára. Hmmm… Hiba volt. Megint úgy jártam, hogy hittem a nagy neveknek, hittem a stáblistának, hittem a remek reklámnak, de az eredmény sajnos nagyon közepes lett.

Rendőrségtől megfigyelt gengszter lány vonaton felszed egy ártatlan fiút, akiről aztán mind a rendőrség, mind a maffia azt hiszi, hogy ő a célpont, ezért aztán mindenki ki akarja nyírni… Lássuk be: az alap sztori nem is rossz. A film annál inkább… Történik valami, aztán lelassul az idő, és hosszú percekig nem lesz semmi… Aztán megint van egy akciós jelenet… Akciós mondom, mert kicsit Tescos fílingem van, mert valahogy az akciók is csak olyan mesterkéltek, minden olyan, mintha lassított filmet néznénk… Mesterkélt párbeszédek, negédes jelenetek sora, aztán már a végső poén sem üt akkorát, mint várhatnánk.

A szereplők nem tehetnek a dologról. Jolie szép, mint mindig, sokáig néz a hatalmas szemeivel. Depp pedig bájos, mint mindig. De csak erre a két momentumra építeni egy filmet, az bizony édeskevés. Bettany és a többiek egyébként nagyon jók a mellékszerepekben. Hitelesek a gengszterek, idióták az ügynökök, és simlisek az olaszok… De mégis: végig bennem dobolt a várakozás, hogy történjen már végre valami…

Egyébként kellemes a zene, nagyon szépek a Velencei felvételek. Egy őszi estén romantikusan összebújva a kanapén jó program lenne, de moziba menni és pénzt adni érte – nos, ez hiba volt…

Értékelés: 1 (Agyhalál) - 10 (Csoda!) skálán: 5 pont - Közepes

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése