2013. május 27., hétfő

Tajtékos napok



(L’écume des jours)
Színes, magyarul beszélő, francia filmdráma, 125 perc, 2013
Rendező: Michel Gondry
Főszereplők: Audrey Tautou, Romain Duris, Omar Sy, Gad Elmaleh, Charlotte Lebon, Alain Chabat, Aissa Maiga, Philippe Torreton

Colin, a tehetős feltaláló, a koktélzongora megalkotója. Ügyvéd-szakácsa és legjobb barátja segítségével keresi a szerelmet. Egy sanda-csacsa partin rá is talál a különös szépségű Cloe-ra. Egymásba szeretnek, és hamarosan egybe is kelnek. Boldogak, de az idillt megzavarja, hogy Chloe beteg lesz: lótuszvirág nyílik a tüdejében. Colin vagyonát felőrlik az orvosi kiadások, de mindent megtesz, hogy megmentse a lányt.

Michel Gondry merészen vágott bele Boris Vian regényének megfilmesítésébe. Bár ne tette volna. Az eredmény egy elképesztően idióta szürreális képfolyam. Ha valaki, hát én igazán nagy tisztelője vagyok a szimbolizmusnak, de ezt a követhetetlen zagyvaságot már nem értem. A személyek, a tárgyak, a történések… Zavarba ejtően rémes az eredmény.

Érdekes, mert a mai fiatal francia színész generáció legjobbjai vannak a szereplők listáján. Tautou, Duris, Sy és Elmaleh mindannyian klasszis színészek. Még csak azt sem mondom, hogy most rosszak lennének. De képtelen vagyok elvonatkoztatni a filmtől… Így aztán csak sajnálni tudom őket.

Szinte biztos, hogy a művész lelkek majd az égbe emelik ezt a filmet, imádni fogják, mert amit senki nem ért, az biztosan mélyen művészi. Én viszont mélyen megbántam, hogy pénzt adtam érte…
Értékelés: 1 (Agyhalál) - 10 (Csoda!) skálán: 3 pont - Gyatra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése