2010. március 5., péntek

Oliva Étterem, Café, Grillkert, Panzió

Cím: H-8200. Veszprém, Buhim u. 14-16.
Asztalfoglalás: (+36) 88-561-900
Látogatás: 2010.03.04.
Honlap: www.oliva.hu

1. Külcsín: Veszprém történelmi belvárosában, épp a Vár alatt található ez a kellemes étterem. A környező utcák igen szűkek, ezért aztán a parkolás nem igazán megoldott. Az épület együttes két utcáról is megközelíthető, így azért egy rövid sétával mindig találunk helyet. Ügyes volt a designer, hiszen a ház illeszkedik a történelmi látképhez is, mégis sugározza a mediterrán hangulatot.

2. Belbecs: A belső rész több kis szobából áll, így aztán nem gond egyes társaságoknak kicsit külön vonulni. A dekoráció egységes és nagyon stílusos. Híres vendégek képei, jelenkori épületek grafikái és sok korhű tárgy díszeleg a falakon. Mediterrán jelleget a sok bordós és sárgás szín ad, ez igazán teli találat. Kényelmesek a fából készült karszékek is, ami nem sok helyen mondható el. A hidegre való tekintettel a kerthelységet most nem teszteltük, pedig lehet íze a Vár aljában szabad ég alatt fogyasztott ételeknek…

3. Étkek: Széles választék, csupa extra fogás. Valahogy semmi sem egyszerű… Részemről az áfonyás párolt káposztát még el tudom fogadni, de a diós cékla már sok volt… Ami remek, az a tálalás: minden ételt hozzá illő edényben hoznak ki, szépen feldíszítve. Mondjuk ez nem segít azon, hogy az adagok bizony kicsik… Ezúttal csorba levest kértem. Volt benne hús és káposzta, csak az íz maradt ki, kénytelen voltam én feljavítani. Ez nem túl bíztató… Aztán jött a borjú bécsi. Nos, a köretként kért házi sült burgonya nem volt nagy lövés, ám annál kevesebb volt. Úgyszintén a saláta, melynek íze rendben volt, mennyisége nagyon nem. Maga a hús nem volt rossz, bár semmi extrát nem tapasztaltam. Ilyet akár én is tudok… Kellemes csalódás végül a palacsinta volt, mely friss volt és porhanyós, ahogy az illik. Visszatekintve azt mondom: szépen lehet itt enni, de nem mindig finomat. Pedig kár, mert a körítés nagyon jó!

4. Italok: Belga söröktől a hazai borok széles választékáig van itt minden. Bort mondjuk nem ajánlanak, de sikerült finomat választani. Az üdítők megszokott választékából kiemelést érdemelnek a bio gyümölcslevek…

5. Szerviz: A kiszolgálás volt a leggyengébb pont. Bár dohányzó asztalt kértünk, nem azt kaptuk. Tekintve, hogy csak mi voltunk ott, gondoltuk, azért csak szívunk egyet… Ekkor a pincér fanyalogva hozott hamutálat és őszintén megmondta, hogy nálunk van a hiba. Ez igaz is lehet, de amíg mi fizetünk, addig óvatosan bíráljunk… Ezután már csak tévedések hosszú sora következett. Például, kértem uborkasalátát. Jött is, csak a tejföl maradt le… Valahogy semmi sem sikerült elsőként olyanra, ahogy azt szerettem volna… A végén már komoly kétségeim támadtak, lehet, hogy nekem vannak túl magas elvárásaim? Egyet el kell ismerni, fizetés után pár perccel a pincér visszatért, hogy kevesebbet adott vissza, pedig ezt mi sem vettük észre. Így ha a kiszolgálás ige béna volt is, de nagyon tisztességes, és ezt el kell ismerni.

6. Árak: Az árak a külsőségekhez igazodva magasak, sajnos a tartalom elmarad, így nem esik jól kifizetni a komoly összeget.

7. Értékelés: Nagyon szép étterem, zseniális a kiszolgálás – nem mindenhol és egységesen…-de végül jó érzésekkel távoztunk. Bár azt hiszem, ez sokkal inkább a kellemes társaságnak köszönhető, mint a felszolgált vacsorának. Szerencsére Veszprémben még van néhány kellemes hely, így legközelebb máshová megyünk!