2011. március 3., csütörtök

Elhajlási engedély


(Hall Pass)

Színes, magyarul beszélő, amerikai vígjáték, 105 perc, 2011

Rendező: Peter Farrelly, Bobby Farrelly

Főszereplők: Owen Wilson, Jason Sudeikis, Christina Applegate, Jenna Fischer, Alyssa Milano, Richard Jenkins, Alexandra Daddario, Vanessa Angel, Reagan Michelle, Stephen Merchant

Végtelenül unalmas és bárgyú történet arról, hogy minden férfi idióta barom, titokban a nőket skubizza, gusztustalan és agyatlan. Bezzeg a nők, még idősödve is kelendőek, és sikeresek. Az amerikai filmek egy vonulata már régen pedzegeti ezt a vonalat, de ennyire gusztustalanul még sosem láttam megjeleníteni.

A Farrelly testvérek simán elárulják a férfikat. Szerintük a hímek csak arra jók a házasság után, hogy titokban stíröljék az idegen nőket. Szép emlékeik szerint bármelyiket megkaphatnák, na de az esküvő után már erre esély sincsen… Feleségeik, a gyönyörű, szexis tündérek – pszichológusuk ötlete nyomán – egy hét elhajlási engedélyt adnak nekik. Lássuk, mire képesek a kanok… Hát mire? Esznek, alszanak, betépnek, isznak, gusztustalanok, még a golf pályáról is menekülniük kell… Vagyis van itt minden, csak nők nincsenek. Ennyit a híres férfiasságról… Bezzeg a nők, még a a gyerekek társaságában is kapósak, és persze mindig akad egy sármos pasi, aki leveszi lábáról a kicsit ellazuló nőt…

A Farrelly testvérek filmje jól egyensúlyozik a gusztustalan és az agyatlan határsávján. Sem a zene, sem a fényképezés nem tett rám hatást, egyszóval sem sok van, amit egyáltalán meg tudnék dicsérni.

Owen Wilson bárgyú és unalmas, tőle nem is vártam mást. Lányok: most tényleg… Ez a szépfiú ideálotok??? Neee… Jason Suedikis többre volna képes, de a szerepe idióta. Christina Applegate és Jenna Fischer valóban szépek és kedvesek, kíváncsi vagyok, vajon az átlagos ember életét élve is így lenne ez…? Üdítően jók viszont a mellékszereplők. Alexandra Daddario 21 éves szülinapján én is szívesen felköszöntöttem volna, és nagyon jók a fiú csapat mellékszereplői is. Részükről még néhány poén is elhangzik…

Nos… Az idén először sajnáltam, hogy pénzt adtam a jegyért… Pasik meneküljetek, nők nézzétek meg, de ne lepődjetek meg, ha az élet nem erről szól…

Értékelés: 1 (Agyhalál) - 10 (Csoda!) skálán: 4 pont - Nézhető

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése